Posiadanie strony www to dobry pomysł na rozpropagowanie wiedzy na temat firmy, bez względu na to, czy oferuje ona produkty, czy też prowadzi działalność usługową. Osoby, które zakładają stronę internetową dla swojej firmy muszą jednak liczyć się z tym, że ich konkurenci najprawdopodobniej zdecydowali się na taki sam krok, a nawet, jeśli tego nie zrobili, istnieje duże prawdopodobieństwo tego, że podejmą taką decyzję w najbliższym czasie. Na szczęście, istnieje sposób na zwiększenie szans dotarcia do klienta. Jest nim pozycjonowanie rozumiane jako szereg zabiegów prowadzących do zwiększenia pozycji witryny w wynikach wyszukiwania dla określonych słów kluczowych. Jeśli pozycjonowanie zostanie wykonane we właściwy sposób, będziemy mieli pewność, że strona znajdzie się wyżej niż witryny konkurentów, a co za tym idzie, będzie się też spotykała z większym zainteresowaniem.
Samo pozycjonowanie bazuje na ustaleniu, jakie słowa kluczowe są najczęściej wyszukiwane przez te osoby, o których zainteresowanie zabiegają twórcy stron www. Oczywiście, wspomniane słowa mogą być mniej lub bardziej popularne, należy więc liczyć się z tym, że samo pozycjonowanie nie zawsze przebiega w ten sam sposób. Bez względu jednak na to, z jak dużą konkurencją mamy do czynienia i jak duże wymagania stawiają klienci, należy liczyć się z tym, że do pozycjonowania niezbędny jest czas, a niekiedy również czas i nakłady finansowe. Wynika to z konieczności przygotowania artykułów poruszających zagadnienia związane z tematem strony.
Artykuły te mogą być pisane samodzielnie, istnieją jednak firmy, które piszą je na zamówienie, nic nie stoi więc na przeszkodzie temu, aby skorzystać z ich pomocy. Każdy artykuł musi poruszać jedno zagadnienie, gdy bowiem tematyka duplikuje się, mamy do czynienia z działaniem, które przynosi więcej strat niż korzyści. Nie wszystkie muszą przy tym mówić o firmowej ofercie, zawsze można bowiem pisać o zagadnieniach, które są w jakiś sposób z nią powiązane. Niekiedy jednak nawet najlepsze artykuły nie okazują się tak skuteczne, jak można byłoby się tego spodziewać. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że ich twórcy niejednokrotnie zapominają o tym, jak ważne jest dopasowanie ich treści do rzeczywistych potrzeb użytkowników sieci, a zatem – pisanie o tym, co ich rzeczywiście interesuje. Już choćby z tego powodu nie wolno zapominać o tym, że w artykułach muszą pojawiać się sformułowania często wyszukiwane przez internautów. Co więcej, powinny być one podane właśnie w tej formie, jaka przez internautów jest wykorzystywana najczęściej. Duże znaczenie ma też sposób umieszczania tekstów na stronie, tu jednak nie ma większych powodów do obaw, istnieją bowiem narzędzia, z których można korzystać chcąc go udoskonalić. Czasem warto pomyśleć również o dodatkowym wsparciu, a rozwiązaniem szczególnie interesującym wydaje się być zakup odnośników prowadzących do pozycjonowanej właśnie witryny.