Zastanawiając się nad najlepszymi źródłami ruchu dla naszej strony dobrze jest również określić, jak dużo pieniędzy jesteśmy w stanie przeznaczyć na reklamę. Nawiązując do znanego powiedzenia, nie możemy oczekiwać Ferrari jeżeli posiadamy budżet wyłącznie na malucha. Niestety, wielu ludzi podchodzi do tego w taki właśnie sposób. Na samym początku musimy postawić przed sobą pytanie, czym jest dla nas konwersja. Warto zdać sobie sprawę z tego, że niekoniecznie musi to być jedynie zwykła transakcja pieniężna; pod tym określeniem równie dobrze mogą kryć się pozostawione u nas kontakty, dane użytkowników lub też kontakty telefoniczne. Konfigurowanie konwersji możemy prowadzić zarówno z poziomu konta w Google Analytics połączonego z naszym serwisem lub bezpośrednio z panelu AdWords. Określenie czym w ogóle jest dla nas konwersja powinno być tutaj bardzo istotne, bowiem jedynie dzięki temu będziemy w stanie ustalić, które dokładnie działania przynoszą nam faktycznie zadowalające efekty.
Aby wybrać najkorzystniejsze dla nas narzędzia warto będzie również dokładniej przyjrzeć się wszystkim działaniom naszej konkurencji. Musimy mieć na uwadze to, że właściwie każda branża posiada swoją własną charakterystykę, a poszczególne z nich znacznie mogą się od siebie różnić; z tego też powodu nie można z góry zakładać, że dane narzędzie reklamowe będzie faktycznie skuteczne w każdym przypadku. Z tego też powodu najlepiej będzie zacząć tutaj od tych najprostszych i najbardziej podstawowych działań, takich jak chociażby uruchomienie kampanii AdWords. Z czasem możemy obserwować, czy takie coś przynosi nam w pełni zadowalające efekty i w razie konieczności decydować się na inne działania.
Warto jednak pamiętać o tym, że stale jesteśmy tutaj ograniczeni wysokością naszego budżetu – bardzo ważne jest w takim razie ustalenie dziennej stawki za naszą reklamę. Google zaleca, aby dzielić tutaj cały swój budżet miesięczny przez liczbę 30.4, bowiem daje to najbardziej wymierne efekty. Google daje nam obecnie szerokie możliwości w kwestii testowania poszczególnych rozwiązań reklamowych i sprawdzania, czy przynoszą nam one dobre rezultaty. Z tego też powodu każdy powinien poświęcić nieco czasu na dokładne przetestowanie konkretnych narzędzi i sprawdzenie, które z nich będzie dla nas idealne. Być może czasami będzie to dość czasochłonne, ale w taki sposób będziemy równocześnie w stanie przygotować dla siebie faktycznie skuteczną kampanię reklamową. Czasami okazuje się, że nawet niewielka modyfikacja swoich dotychczasowych działań przyniesie nam naprawdę ogromne zmiany na lepsze.