Chyba każdy zauważy obecnie, że sklepy internetowe bardzo mocno się rozwijają i z takiej formy zakupów korzysta wiele osób. Wygoda, niskie ceny, większa ilość produktów to wszystko sprawia, że sięgamy bardzo często właśnie po ofertę sklepów internetowych. Niemiecki Związek Handlu uważa, że obecnie nawet około 60% właścicieli sklepów traci właśnie przez rozwój handlu internetowego. Szacuje się, że wystarczy już tylko 10 lat, by jedna czwarta wszystkich zakupów była realizowana przez internet. Taka forma handlu generuje bardzo duże zainteresowanie działalnością gospodarczą. Pojawia się więc konkurencja, która mocno napędza ten rynek. Równocześnie co za tym idzie może się okazać, że dotarcie do klientów jest przez to trudne. Trzeba więc podjąć skuteczne działania reklamowe.
Aby wypromować sklep internetowy należy zacząć przede wszystkim od swojej strony internetowej. Pierwsza kwestia to jej przygotowanie w taki sposób, by dla użytkowników była wygodna i przejrzysta. Ważną kwestią będzie między innymi przygotowanie wyszukiwarki, danie możliwości kupowania bez rejestracji czy też ułatwienia przy kategoriach produktów. Sklep powinien gwarantować wszystkim klientom profesjonalną obsługę i pomoc w momencie, gdy jakiś produktów będzie brakować. Oczywiście nie można zapominać o optymalizacji samej strony. Musi być ona przejrzysta dla robotów Google, dlatego warto zająć się starannym przygotowaniem całej strony z opisami produktów, które oczywiście muszą być wykonane w sposób porządny. Treści, które są wartościowe, będą potem gwarantowały możliwość realizowania sprawnego pozycjonowania stron internetowych. Samemu należy takie opisy tworzyć unikając wszelkiego kopiowania treści z innych stron.